Ćwicząca kobieta

5 sposobów na pozbycie się boczków

Wylewające się spod ubrania fałdki i boczki nie wyglądają zbyt estetycznie i z pewnością są jednym z większych kompleksów niejednej kobiety. Zapewne każda z nas wolałaby się ich pozbyć, by móc się cieszyć zgrabną atrakcyjną sylwetką, tylko jak to zrobić? Oro 5 sposobów na pozbycie się boczków!

  1. Zdrowa dieta
  2. Ćwiczenia interwałowe
  3. Ćwiczenia kardio
  4. Ćwiczenia siłowe wzmacniające
  5. Masaż ciała

1. Zdrowa dieta

Jeżeli chcemy się cieszyć zgrabną sylwetką, przy której żadna z fałdek nie ucieka nam spod ubrania, należy pamiętać o zdrowej i zrównoważonej diecie. Zdecydowanie odradza się wszelkiego rodzaju fast foody, ponieważ silnie przetworzona żywność wspomaga przybierać na wadze, a nie o to powinno nam chodzić. Należałoby za to pamiętać, aby nasze posiłki zawierały jak najwięcej białka oraz błonnika pokarmowego. Istotne jest również spożywanie dużej ilości warzyw i owoców. Jeżeli chodzi o napoje, trzeba pamiętać, żeby się nawadniać. Najlepiej jest tutaj pić wodę mineralną zamiast słodkich napoi.

2. Ćwiczenia interwałowe

Obok zdrowej diety, powinno się postawić także odpowiednio dopasowane zestawy ćwiczeń. Aktywność fizyczna jest tutaj wręcz wymagana. Na czym polega trening interwałowy? To krótkie (20 minut), ale bardzo intensywne ćwiczenia, przeplatane tymi bardziej umiarkowanymi. Ich celem jest podkręcenie metabolizmu. Regularny trening pozwoli na uregulowanie pracy organizmu. Jak to zrobić? Można np. przeplatać kilkanaście sekund biegu sprintem z lekkim truchtem.

zobacz:  Jakie są zalety jogi? Dlaczego warto ćwiczyć jogę?

3. Ćwiczenia kardio

Czym jest kardio? To trening wytrzymałościowy, którego głównym zadaniem jest polepszenie wydolności układu krążenia i dotlenie. Pomaga również w schudnięciu. Do ćwiczeń kardio zaliczyć można: bieganie, jazdę na rowerze, pływanie, marsze, a także ćwiczenia, które można wykonać w domu (rower stacjonarny, stepper, orbitrek, bieżnia czy nawet skakanie na skakance). Takie ćwiczenia należy wykonywać od 20 do około 40 minut i co najmniej 3 razy w tygodniu.

Biegnąca kobieta

4. Ćwiczenia siłowe wzmacniające

To nie tylko ćwiczenia dla osób, które chcą przypakować. Ćwiczenia z obciążeniem, na przykład przy pomocy hantli pomagają we wzmocnieniu naszego ciała i zwiększeniu jego odporności, jak również wspiera budowę mięśni. Co ważne, ten typ ćwiczeń działa również jako sposób na rzeźbienie sylwetki. Nie tylko więc pozbędziemy się boczków, ale sprawimy, że nasze ciało będzie się dobrze prezentować, dzięki wyrzeźbionym mięśniom.

5. Masaż ciała

Można zapytać, jak masaż ciała może pomóc w pozbyciu się boczków, ale naprawdę jest to możliwe. Są specjalne masaże odchudzające, które w tym pomagają, choć jednym z ich minusów jest to, że bywają one dosyć bolesne, ponieważ ten typ masażu charakteryzuje się dużą energicznością. Warto chyba jednak spróbować, jeżeli naprawdę zależy nam na tym, by pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej z niechcianych miejsc i cieszyć się talią osy. Może nie tyle działa on odchudzająco, co wspomaga proces pozbywania się tkanki tłuszczowej.

zobacz:  Jakie są zalety jogi? Dlaczego warto ćwiczyć jogę?

To o czym warto pamiętać przystępując do walki z boczkami, jest połączenie kilku sposobów. Stosowanie tylko ćwiczeń bez diety, samych masaży lub zmienienie diety, ale bez ćwiczeń nie na wiele się zda. Jednak zbilansowana dieta, aktywność fizyczna oraz dodatkowe zastosowanie masaży odchudzających może bardzo pomóc, jeżeli tylko będziemy się tego trzymać.