Głodny mężczyzna z kanapką

Jak schudnąć bez restrykcyjnej diety?

Każdy chciałby schudnąć bez rezygnacji z nabytych nawyków czy ulubionych przekąsek. Jak się okazuje, nie zawsze trzeba poddawać się drakońskim dietom czy nawet głodówkom, żeby zrzucić zbędne kilogramy i poczuć się lepiej. Jak więc schudnąć bez restrykcyjnej diety?

Jak odchudzić się bez diety?

Na zrzucenie zbędnych kilogramów wpływ ma nie tylko to, co jemy. Istotnych jest mnóstwo czynników takich jak sposób jedzenia, liczba posiłków, temperatura posiłków, nawadnianie, aktywność fizyczna itp. One także potrafią przyspieszyć odchudzanie, a wcale nie wiążą się z restrykcyjną dietą. Co więc robić, żeby mniej ważyć i nie rezygnować przy tym z ulubionych posiłków?

Spożywanie regularnych posiłków

Nie od dzisiaj wiadomo, że spożywanie regularnych posiłków to spore korzyści dla zdrowia. Lepiej jeść mniej, ale częściej. Przyjmuje się, że optymalnie powinno spożywać się 5 posiłków dziennie. Nie bez znaczenia jest także sposób spożywania posiłków. Dania powinno jeść się powoli. Pośpiech wiąże się z niedokładnym gryzieniem, wręcz połykaniem posiłków. Ma to negatywny wpływ na układ pokarmowy, ale też sprzyja odkładaniu się dodatkowych kilogramów.

Ważna jest również temperatura spożywanych posiłków. Wystarczy, by jedno danie przyjmować na ciepło. Zimne posiłki mają mniej kalorii, najlepiej widać to na przykładzie mięsa. Podane zaraz po zdjęciu z patelni jest bardziej energetyczne niż takie, które zdążyło się już wystudzić.

Nawadnianie organizmu

Organizm w większości składa się z wody, nic więc dziwnego, że trzeba pamiętać o regularnym nawadnianiu. Brak odpowiedniej ilości wody w organizmie przyczynia się do tego, że skóra staje się sucha, matowa, napięta, pojawia się ból głowy, odczuwamy rozdrażnienie i zmęczenie, a do tego nie mamy jak usunąć toksyn i złogów z organizmu. To z kolei może zamienić się w tkankę tłuszczową i cellulit. Warto więc pamiętać o codziennym nawadnianiu. Człowiek powinien przyjmować około 2 litrów wody dziennie. Opłaca się także wypijać szklankę wody przed posiłkiem, ponieważ to zmniejsza apetyt.

Aktywność fizyczna zamiast diety

Jeśli już nie chcemy rezygnować z ulubionych posiłków, pomyślmy o aktywności fizycznej. Na początku nie muszą to być wymagające sporty. Warto zacząć od spacerowania. Pozwoli ono nie tylko na spalenie tkanki tłuszczowej, ale też wzmocni kondycję, układ krążenia i poprawi nam nastrój. Następnie można pomyśleć o joggingu, jeździe na rowerze czy nawet skakaniu na skakance. Każda tego typu aktywność przyniesie efekty, byle była uprawiana regularnie.

Sen a odchudzanie

Nawet sen może mieć wpływ na zrzucenie zbędnych kilogramów. Najważniejsza jest temperatura w pomieszczeniu, w którym śpimy. Najlepiej, by wynosiła ona 18-19’C. Nie tylko wpłynie ona pozytywnie na jakość snu, ale także poprawi metabolizm. Warto też zrezygnować z grubych kołder na rzecz tych lekkich, przewiewnych. Istotne jest również wietrzenie mieszkania, szczególnie przed snem. To nie tylko pomoże w pozbyciu się bakterii, roztoczy itp., ale zwiększy poziom tlenu w pomieszczeniu, obniży temperaturę i pomoże w szybszym zaśnięciu.